21 t/m 28 februari 2026
logo
openingsweekend

Openingsweekend Huishoudbeurs is feest van veelzijdigheid 

Op weg naar 80ste jubileum is iconisch evenement kleurrijker en inclusiever dan ooit
 

Huishoudbeurs 2025 is in volle gang, met meer exposanten, meer bezoekers en vooral meer keuze. Maar liefst 28.000 bezoekers wisten tijdens het openingsweekend hun weg naar RAI Amsterdam te vinden om zich te laten verrassen door het gevarieerde programma van het evenement. Anno 2025 is De Huishoudbeurs een ‘indoor festival’ vol entertainment, nieuwe producten, activiteiten, creatieve workshops en uiteraard een hele line-up van BN’ers. 
 
Drie gerechten, drie verhalen: al 78 edities een icoon
De opening werd verzorgd door chef-kok Nick Toet. Hij nam de genodigden mee op een smakenreis langs de ontwikkeling van De Huishoudbeurs. Hij trapte de culinaire ode af met een sponscake: een luchtige knipoog naar de beginjaren van het evenement, waar het huishouden en de traditionele huisvrouw centraal stonden. Daarna bereidde hij een gedeconstrueerde appeltaart. Een klassieker, maar dan helemaal van deze tijd; precies zoals De Huishoudbeurs blijft vernieuwen zonder haar vertrouwde karakter te verliezen. Het klapstuk ter afsluiting was de Japanse okonomiyaki, een gerecht waarin alle smaken worden gecombineerd. Dat weerspiegelt De Huishoudbeurs in haar huidige vorm: door een kleurrijke mix van mensen samen te brengen is het evenement diverser en inclusiever dan ooit.
 
Een spiegel van de Nederlandse samenleving
Zo gevarieerd als Nederlands anno 2025 is, zo gevarieerd is De Huishoudbeurs. Directeur Huishoudbeurs Danielle Meester: ‘Er is niet één soort bezoeker dat De Huishoudbeurs bezoekt. We zien grote gezinnen, dochters die hun moeder of oma meenemen, groepen vriendinnen van alle leeftijden en stelletjes. Ook mogen we veel verschillende nationaliteiten verwelkomen. Het is bijzonder om te zien dat De Huishoudbeurs wordt gedragen door zo’n groot deel van de Nederlandse samenleving.’ 
 
Slimme shoppers worden in de watten gelegd
Grote merken en startende ondernemers staan zij aan zij op het evenement, waar volop proeverijen en demonstraties van nieuwe producten te vinden zijn. Van Koreaanse skincare en apps voor een gezonde levensstijl tot vers hondenvoer en gedichten op maat. Bij - onder andere - deze exposanten halen bezoekers niet alleen geweldige producten in huis, maar profiteren ze ook van mooie deals. Danielle Meester: ‘Soms sparen mensen een heel jaar om tijdens De Huishoudbeurs te profiteren van alle aanbiedingen. De gemiddelde besteding per bezoeker is 114 euro. In de hele week zetten de exposanten gezamenlijk ruim 10 miljoen euro om.’
 
Exposanten met een boodschap
Naast de deals en het entertainment scoren ook exposanten met een verhaal goed bij de bezoekers. Zo werft het Ministerie van Defensie onder de vrouwelijke én mannelijke bezoekers nieuwe reservisten, juist omdat het ministerie op zoek is naar culturele diversiteit. In navolging van ontwikkelingen in de maatschappij is duurzaamheid een belangrijk thema. Maar ook Apollanja Crystals, waar alles draait om de kracht van edelstenen, Tea of Life, met een bijzonder productieproces, en The Flower Farm, die als doel hebben palmolie in voedingsproducten te vervangen door duurzame alternatieven, kunnen rekenen op veel interesse. Directeur Danielle Meester: ‘De interesse in duurzaamheid bij bezoekers is de afgelopen jaren gestegen van 57% naar 70%. Exposanten spelen daarop in door hun bewuste keuze onder de aandacht te brengen: van gerecycled servies tot thuisbatterijen en elektrische auto’s. De Huishoudbeurs is in alle opzichten een afspiegeling van wat er leeft in Nederlandse huishoudens: kleurrijker, gevarieerder en bewuster dan ooit. We zijn nog tot en met zaterdag 1 maart open voor iedereen die wil ontdekken hoe dat eruitziet!’
 
Over De Huishoudbeurs
De Huishoudbeurs informeert, inspireert en verrast consumenten met een uniek aanbod van merken, ervaringen en entertainment: vertrouwd, trendsettend en innovatief. Inmiddels is dat meer dan het iconische evenement dat al bijna 80 edities jaarlijks plaatsvindt in RAI Amsterdam. Met ruim 100.000 bezoekers in 8 dagen is De Huishoudbeurs het best bezochte consumentenevenement van Nederland. Het online platform Meer Huishoudbeurs is de inspiratiebron waar fans het hele jaar terecht kunnen. Voor informatieve artikelen, puzzels, games, praktische tips en een webshop met scherpe kortingen op topmerken.
 
Meer informatie over De Huishoudbeurs 2025
Website:                      www.huishoudbeurs.nl
Facebook:                   www.facebook.com/Huishoudbeursrai/
Instagram:                   www.instagram.com/huishoudbeurs/ 
TikTok:                        www.tiktok.com/@dehuishoudbeurs
Tickets:                        www.huishoudbeurs.nl/tickets
Locatie:                       RAI Amsterdam, Europaplein 24, 1078 GZ Amsterdam 
 
 

Ontvang de leukste info & tips rechtstreeks in je mailbox!