We zijn er voor de vrouw. We richten ons op haar gehele thuisomgeving. Waar ze werkt, ontspant, opvoedt, regelt, huishoudt, sport en zichzelf ontwikkelt. De Huishoudbeurs vrouwen zijn met behulp van het BSR-leisure model in kaart gebracht. De vier profielen, met bijbehorende behoeften, motieven en waarden, zijn de doelgroepen die wij voor u bereiken met totaal 4.861.000 vrouwen.

Onze doelgroepen

Plezierzoekers

Lang leve de lol! Plezierzoekers zie je veel op festivals en evenementen, maar ze pakken ook graag samen een filmpje. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

  • 1.700.000 vrouwen
  • Jonge groep, 60% is 18-35 jaar
  • Middelbaar opgeleid
  • Beneden modaal tot modaal inkomen
  • Jonge gezinnen of alleenstaand
  • 18% van de Nederlandse vrouw
  • 32% van Huishoudbeurs bezoekers 

Karakter

Vrolijk, spontaan, gezellig, avontuurlijk, impulsief, eigenwijs

Waarden

Uitdaging, uniek zijn, actie, creativiteit, geluk, vriendschap




Harmoniezoekers

Gezellig met elkaar! Het draait maar om een woord bij deze groep: als het maar gezellig is. Vrije tijd is tijd die ze dan ook graag met hun gezin, familie of vrienden doorbrengen.

  • 1.350.000 vrouwen
  • Relatief veel 40-ers
  • Relatief hoog aandeel lager opgeleid
  • Beneden modaal tot modaal inkomen
  • Huishouden met kinderen
  • 12% van de Nederlandse vrouw
  • 33% van Huishoudbeurs bezoekers

Karakter

Gezellig, hartelijk, behulpzaam, vrolijk, zachtaardig, sociaal

 

Waarden

Harmonie, geborgenheid, vriendschap, gastvrij, geluk





Stijlzoekers

Work hard, play hard! Stijlzoekers houden van luxe en comfort. Alles moet goed geregeld zijn. De spa, een sportwedstrijd, een mooi hotel; dat is de wereld van deze ambitieuze groep.

  • 923.000 vrouwen
  • Relatief jonge groep
  • Hoger opgeleid
  • Boven modaal
  • Huishouden met jonge kinderen (<12)
  • 16% van de Nederlandse vrouw
  • 8% van Huishoudbeurs bezoekers

Karakter

Zelfverzekerd, doelgericht, intelligent, zakelijk, ondernemend

 

Waarden

Ambitie, uitdaging, daadkracht, succes, passie, erkenning








Avontuurzoekers

Ik ga mijn eigen gang! Deze creatieve recreanten doen lekker hun eigen ding. Ze zijn voor veel in, zolang het een nieuwe ervaring is of bijdraagt aan hun zelfontwikkeling.

  • 888.000 vrouwen
  • Alle leeftijdsgroepen
  • Hoger opgeleid
  • Boven modaal
  • Alleenstaand
  • 11% van de Nederlandse vrouw
  • 7% van Huishoudbeurs bezoekers

Karakter
Avontuurlijk, creatief, intelligent, ondernemend, sterk karakter

Waarden
Ambitie, uitdaging, zelfontplooiing, daadkracht, passie






Avontuurzoeker