Live marktonderzoek tijdens negen dagen Huishoudbeurs

donderdag, 1 februari 2018

Bruikbare inzichten in alle fasen van het marketing- en innovatieproces

Echte marktkennis ontstaat door te luisteren, ervaren en te beleven. Hoe puurder, hoe relevanter. Hoewel marketingdoelstellingen van bedrijven verschillen, wordt het betrekken van de consument bij productontwikkeling steeds belangrijker. Met ruim 235.000 vrouwelijke consumenten in een natuurlijke (shop)omgeving is de Huishoudbeurs, als grootste vrouwenevenement van Nederland, de locatie bij uitstek om live marktonderzoek te doen en producten te ontwikkelen. Ook dit jaar vindt dat weer plaats in Café Bepp, waar bedrijven tijdens het evenement, van 17 tot en met 25 februari in RAI Amsterdam, met bezoekers om tafel gaan. Om naar ze te luisteren en te praten over merken, producten en trends in diverse vormen van live onderzoek.

Luisteren naar de consument
Consumenten zijn mondiger geworden en willen niet enkel meer consumeren. Ze willen gehoord worden. 90% van de Huishoudbeursbezoeker is vrouw en ze spendeert gemiddeld 100 euro tijdens het evenement. Gedurende negen dagen komt zij in aanraking met honderden producten, merken en diensten. Daar heeft de vrouwelijke doelgroep een mening over, die ze graag deelt. Merken kunnen daar gebruik van maken door te luisteren. Dit resulteert in krachtige inzichten en inspiratie, waarmee (nieuwe) producten en diensten ontwikkeld of geoptimaliseerd kunnen worden. Bedrijven kunnen op die manier beter inspelen op klantbehoeften.

Beursmanager Nicole Babay: “Wist je dat 80% van de aankopen door de vrouw wordt gedaan? Dat maakt de Huishoudbeurs zo’n interessant platform, omdat je als marketeer direct kunt zien wie jouw product koopt of dienst afneemt. Bovendien kun je door middel van live marktonderzoek vervolgens ter plekke vragen waar een aankoopbeslissing op gebaseerd is, wat de behoeften zijn, waar een vrouwelijke consument op let. En dat in een hele dynamische omgeving”.

Nieuw tijdens Huishoudbeurs 2018: UX-lab en flexwerken
TrueTalk en Valsplat bouwen samen een design studio in Café Bepp, compleet met UX-lab waar het draait om User Experience oftewel gebruikerservaring. Bedrijven kunnen ter plekke websites, apps en (mobiele) apparatuur testen met bezoekers. Met de beschikbare resultaten kan de marketeer of designer vervolgens direct aan de slag.

Tijdens de Huishoudbeurs is Café Bepp de uitgelezen plek om producten en diensten te ontwikkelen en te testen. Zo komen diverse bedrijven, waaronder KPN, de hele week flexwerken om consumenteninzichten op te doen.

Praktische informatie Huishoudbeurs 2018
Van 17 t/m 25 februari 2018 vindt de Huishoudbeurs plaats in RAI Amsterdam. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 22 en vrijdag 23 februari van 11.00 tot 22.00 uur.

Voor de vijfde keer opent Café Bepp tijdens de Huishoudbeurs haar deuren; dit jaar voor het eerst met design-en onderzoeksbureau Valsplat. Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl.