Opel favoriete auto onder bezoekers Huishoudbeurs

maandag, 14 december 2015

Nederlanders kunnen zich een leven zonder auto niet voorstellen

Het overgrote deel van de Nederlanders, kan zich een leven zonder auto niet voorstellen. Recent onderzoek onder bezoekers van de Huishoudbeurs laat zien dat 60% het liefst in de auto stapt om zich van A naar B te bewegen. De meeste bezoekers hebben in ieder geval één auto in hun bezit. Bij gezinnen met kinderen is er in 46% van de gevallen ook sprake van een tweede wagen. ‘Gewone’ personenauto’s in een vijfdeurs uitvoering zijn daarbij het meest populair. Nederlanders rijden het vaakst in een Opel.

In meer dan tweederde (71%) van de gevallen kopen Nederlanders een tweedehands auto. 43% van de huishoudbeursbezoekers heeft minder dan 10.000 euro uitgegeven aan een voertuig. Meestal kiezen zij een zwart model. Bij het kopen van een nieuwe auto kiest 79% voor airconditioning, 59% voor elektrische ramen en op de derde plaats volgt de trekhaak met 35%.

LeasePlan Nederland hoofdsponsor Huishoudbeurs
LeasePlan is in 2016 de hoofdsponsor van de Huishoudbeurs. De leasemaatschappij heeft gekozen voor sponsoring van het evenement omdat private leasen steeds vaker de interesse heeft van het brede publiek en in het bijzonder van vrouwen. Uit het Huishoudbeurs onderzoek blijkt echter dat veel bezoekers het begrip private lease wel kennen, maar niet exact weten wat het inhoudt.

“Onze klanten geven aan dat private lease voelt als ‘een auto zonder de zorgen van een auto’. Je komt niet voor vervelende verrassingen te staan op het gebied van onderhouds- en reparatiekosten. Ook bandenwissel, verzekering, wegenbelasting en pechhulp zijn inbegrepen”, aldus Martijn Versteegen, woordvoerder van LeasePlan Nederland. We willen privé leasen van een auto voor iedereen toegankelijk te maken. We merken dat er vaak nog te weinig kennis is over hoe het precies werkt en wanneer private lease een goed alternatief is voor het rijden in een eigen auto. Daarom willen we bezoekers van de Huishoudbeurs uitgebreid kennis laten maken met het concept. Welke merken en modellen we aanbieden, is nog een verrassing”

Nicole Mengerink, beursmanager Huishoudbeurs vult aan “85% van de consumenten aankopen wordt gedaan door de vrouw. Echter zijn vrouwen minder bekend met autolease constructies. De Huishoudbeurs is een goed platform om de vrouwen van Nederland bekend te maken met private lease.”

Praktische informatie Huishoudbeurs 2016
Van 20 t/m 28 februari 2016 vindt de Huishoudbeurs plaats in RAI Amsterdam. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 25 en vrijdag 26 februari van 11.00 tot 22.00 uur. Festival Fantastique (hal 2) en Happy & Healthy (Elicium) zijn dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl.