Op HICon leer je de consument echt kennen en leg je nieuwe contacten met collega-marketeers

woensdag, 13 februari 2019

Interactief marketingevent tijdens Huishoudbeurs

Voor de derde keer organiseert RAI Amsterdam hét interactieve marketingevent tijdens het grootste consumentenplatform van Nederland: de Huishoudbeurs. Op HICon 2019 voeren marketingprofessionals persoonlijke gesprekken met zo’n 220.000 bezoekers en kan er doormiddel van speeddates sessies flink worden genetwerkt met andere collega-marketeers. Niemand minder dan Rico Verhoeven, The King Of Kickboxing trapt HICon 2019 af op donderdag 21 februari!

Goudeerlijk

Op de Huishoudbeurs testen merken hun producten en ideeën. De bezoekers denken graag mee met de vraagstukken van de marketeers en zijn daarbij goudeerlijk. Ervaren moderators van onderzoeksbureau TrueTalk begeleiden deze gesprekken. Marketeers kunnen daarnaast speeddaten met geselecteerde vakgenoten, waarbij het kan gaan om specifieke expertise of bijvoorbeeld kansen voor joint promotions of zelfs productontwikkeling. Merken zijn steeds vaker op zoek naar verbreding en synergie met andere partijen. HICon faciliteert de speeddates en biedt professionele begeleiding van TrueTalk, dat deelnemers helpt om het maximale uit de gesprekken te halen.

Thema: generaties

Het thema van deze editie van HICon is: generaties. Zijn generaties zo verschillend als we denken en waar zitten die verschillen dan in? Hoe ga je daar als marketeer mee om? Deelnemers bevragen consumenten over het generatiethema en sparren met vakgenoten over ervaringen.

Kickbokser Rico Verhoeven zorgt voor energieke inspiratie als hij vertelt over zijn drive, de sportieve en commerciële aspecten van zijn sport en de generatieverschillen die hij ervaart.

Onderdeel van Huishoudbeurs

HICon startte twee jaar geleden als een logische aanvulling op de Huishoudbeurs. De grootste consumentenbeurs van Nederland is een unieke samenkomst van ruim 220.000 bezoekers met name vrouwelijke consumenten uit alle lagen van de samenleving en uit verschillende generaties. De ideale proeftuin voor merken, dat is al jaren bekend bij de bedrijven die zich hier als exposant presenteren. HICon-deelnemers hoeven geen exposant te zijn, maar krijgen wel de mogelijkheid om heel gericht gesprekken met deze beursbezoekers te voeren. De organisatie merkte daarnaast dat er een groeiende behoefte is onder marketeers om met elkaar in contact te komen. HICon combineert beide zaken in een dag.

Deelname

HICon vindt plaats op donderdag 21 februari van 9.30-12.30, tijdens de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Een lunch is inbegrepen. Deelnemers kunnen met hetzelfde ticket de Huishoudbeurs bezoeken, die voor marketeers een schat aan inspiratie biedt.

Meer informatie over HiCon? Neem gerust contact met ons op.