Leer introduceren op de Huishoudbeurs

donderdag, 1 februari 2018

Huishoudbeurs en Gekozen Product van het Jaar slaan handen ineen

Productinnovatie is een belangrijke reden voor een beursbezoek. Met ruim 235.000 bezoekers en 350 exposanten is de Huishoudbeurs het grootste, betaalde consumentenevenement van Nederland. Bijna de helft van de bezoekers geeft aan dat het bekijken van nieuwe producten en diensten één van de belangrijkste bezoekredenen is. Om het belang van productinnovatie en -vernieuwing te onderstrepen, organiseert de Huishoudbeurs samen met het Gekozen Product van het Jaar op donderdag 22 februari aanstaande het Huishoudbeurs Innovatiecongres (HICon).

Snel veranderde markt
Het marketinglandschap verandert in rap tempo. De Huishoudbeurs geeft met HICon een kijkje in de keuken van zowel de snelle en innovatieve start-up als de grote A-merk fabrikant. Wat kunnen zij van elkaar leren? Waar liggen voor beide partijen de uitdagingen en waar de kansen? En hoe kan het succes van een productintroductie vergroot worden in een markt, waarin de consument steeds mondiger wordt.

Beursmanager Nicole Babay: “Vorig jaar hebben we met het Huishoudbeurs Influencercongres een succesvol, eerste marketingseminar neergezet. Op 22 februari aanstaande volgt de tweede met wederom een inhoudelijk en interactief ochtendprogramma. Tijdens het middagprogramma gaan we met z’n allen de beursvloer op. Op die manier stimuleren we de fysieke ontmoeting tussen de marketeer en zijn doelgroep en laten we de praktijk zien. Gegeven het feit, dat 90% van onze bezoekers vrouw is en dat gedurende negen dagen alle inkomensgroepen vertegenwoordigd zijn op de Huishoudbeurs, afkomstig uit heel Nederland, dan krijg je als marketeer een heel goed beeld van degene die jouw product koopt”.

Belang van productinnovatie
HICon is een samenwerking tussen de Huishoudbeurs en het Gekozen Product van het Jaar. Gekozen Product van het Jaar dient al meer dan 30 jaar als marketingtool voor A-merken die met productinnovaties de markt willen betreden. Door middel van een jaarlijkse verkiezing, waarbij de consument het laatste woord krijgt, worden de producten met de hoogste waardering beloond met het bekende logo van Product van het Jaar. Het succes van een introductie valt of staat immers met de waardering van de consument.

Praktische informatie Huishoudbeurs Innovatiecongres
Op 22 februari 2018 wordt het tweede marketingcongres georganiseerd tijdens de Huishoudbeurs (17 t/m 25 februari) in RAI Amsterdam.