Tattoos, bullet journals en een nieuwe app: Huishoudbeurs is 'generatieproof'

  • maandag, 26 februari 2018
  • Huishoudbeurs

Tijdens Huishoudbeurs 2018 in RAI Amsterdam hebben meer dan 300 bezoekers een tattoo laten zetten, zijn er zo’n 350 piercings geplaatst en waren de bullet journals niet aan te slepen. Ook hebben een paar duizend bezoekers een insect geproefd, zat de workshop 'stoelyoga' iedere dag vol en was er veel (voor)pret met de succesvol gelanceerde Huishoudbeurs app. Opvallend deze editie was, dat verschillende generaties de beurs bezochten. 10% is jonger dan 20 jaar, 27% valt in de leeftijdscategorie 21 tot 35, 30% is tussen de 36 en 50 jaar en 33% is 51 jaar en ouder.

Offline en online gaan bij de Huishoudbeurs inmiddels hand in hand. De lancering van de nieuwe Huishoudbeurs app op 3 februari jl. was een succes: 46.000 downloads, 88.000 gewonnen cadeaus en meer dan 137.000 keer gekrast. Daarnaast was de app meerdere malen trending in de App store. Bezoekers konden van te voren dagelijks cadeaus krassen en deze tijdens de beurs ophalen bij exposanten. Win-win voor beide partijen: grote voorpret bij de bezoekers en extra traffic naar de stands van exposanten.

Het evenement Huishoudbeurs
Bezoekers geven deze editie een 7,5 als rapportcijfer, 89% beveelt het evenement aan, 79% komt volgend jaar weer en gemiddeld is er 90 euro per kopende bezoeker uitgegeven. Het evenement  is door 212.000 bezoekers bezocht.

Hét moeder-dochter uitje
Onder het mom 'voor ieder wat wils' was er voor elke generatie vrouw van alles te doen. Van sportieve opening, bingoplezier, kookboekenruil, fashionshows, datingtips gegeven door mannen, kookdemo’s, robotramenlappers, interieuradvies, sportdemo's tot spannende speeltjes voor in de slaapkamer. Kortom: de Huishoudbeurs blijft relevant voor iedere vrouw van elke leeftijd.

Beursmanager Nicole Babay: "Wat ik heel leuk vond, is dat er weer meer moeders met dochters waren. Met natuurlijk ieder hun eigen wensen en daar hebben we goed op in kunnen spelen. Daardoor wordt de traditie van het gezelligste dagje uit op een natuurlijke manier overgedragen aan de volgende generatie. Dit zagen we ook terug in de Huishoudbeurs app, waar door jong en oud heel enthousiast meegedaan werd met het ‘kras-en-win’ spel’”. 

Het hele jaar door krassen en cadeaus winnen met de app
Ook na het evenement kan door de gebruikers gekrast blijven worden met het 'kras-en-win' spel in de Huishoudbeurs app. De krasrondes vinden een keer per week plaats en deze worden door middel van een pushbericht bekendgemaakt. Met de introductie van de nieuwe app is weer een volgende stap gezet richting het ‘year around’ platform, dat de Huishoudbeurs inmiddels is.

Praktische informatie Huishoudbeurs 2019
Van 16 tot en met 24 februari 2019 vindt de Huishoudbeurs plaats in RAI Amsterdam. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 21 en vrijdag 22 februari van 11.00 tot 22.00 uur. Meer informatie is te vinden op www.huishoudbeurs.nl

Noot voor redacteuren (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie & PR: Petra IJmker. 

020 549 31 30

Deel dit artikel

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

blijf op de hoogte »

Nieuwste Video

Meer video's »