Nederlander besteedt steeds minder tijd aan poetsen dankzij innovatieve huishoudelijke producten

  • 26 april 2016
  • Huishoudbeurs
  • Nieuws

Onlangs heeft beslist.nl, op basis van zoekopdrachten en data van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), onderzoek gedaan naar de tijdsbesteding aan het huishouden en de invloed van innovatieve huishoudelijke apparaten.

Het online winkelcentrum onderzocht de nieuwste productinnovaties en schoonmaaktrends van het moment. Zo werd onder andere bekeken welke schoonmaakproducten sinds de Huishoudbeurs 2016 gretig aftrek hebben gevonden. Hieruit bleek dat de Acces Steam kledingstomer van Tefal, de Window Washer van Black and Decker en de Spin Mop dweilsysteem de 3 populairste schoonmaakapparaten van het moment zijn.

Verder blijkt uit het onderzoek dat de gemiddelde Nederlander, mede dankzij slimme productinnovaties, steeds minder tijd besteedt aan het schoonhouden van het eigen huis.

De onderzoeksresultaten zijn samengebracht in een overzichtelijke infographic.

Noot voor redacteuren (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie & PR: Petra IJmker. 

020 549 31 30

Deel dit artikel

Kom ook naar Huishoudbeurs

Koop nu tickets met korting! »

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

blijf op de hoogte »

Nieuwste Video

Meer video's »
Bereid je bezoek voor
download de app