Haal het optimale uit uw beursdeelname: 6 slimme beurstips!

  • 13 juni 2019
  • Huishoudbeurs
  • Exposanten blog

De afgelopen jaren investeren bedrijven steeds meer in online marketing. Immers online bereik je je doelgroep snel en effectief. Maar hoe zit het dan met die live-ontmoeting? Is deelname aan een evenement nog wel zinvol als alles zich digitaal afspeelt?

Absoluut! Juist in deze online wereld heeft de consument meer dan ooit behoefte aan persoonlijk contact en interactie. En om ervoor te zorgen dat u tijdens de beurs een onvergetelijke indruk achterlaat bij de consument is een goede voorbereiding op uw deelname dan ook essentieel.

Met deze 6 beurstips helpen wij u graag op weg!

1. Doelstelling

Natuurlijk draait uw deelname aan een beurs om het behalen van uw doelstellingen. Want pas als u die heeft geformuleerd staat het fundament en zijn er straks resultaten die gemeten en verbeterd kunnen worden. Bedenk daarom goed van tevoren wat u wilt bereiken. Een duidelijk doel zorgt direct voor meer focus.

2. Communicatie

Mooi, uw ideeën zijn uitgewerkt en uw doelstellingen zijn bepaald. Wat kunt u verder doen om de bezoekers vast kennis te laten maken met uw merk of product en hoe zorgt u dat de bezoekers van de beurs straks uw stand bezoeken? Het is tijd om communicatie in te zetten. Gebruik hiervoor alle media die u ter beschikking heeft. Denk hierbij aan uw website, nieuwsbrief en social-media kanalen. Maar vergeet ook de communicatiekanalen van de beurs waaraan u deelneemt niet. Door deze kanalen in te zetten bereikt uw boodschap direct u doelgroep. Publiceert de beurs waaraan u deelneemt een deelnemerslijst of programma. Zorg ook dat u daar wordt genoemd.

3. Standbouw

Uw fysieke deelname aan de beurs begint natuurlijk met de keuze voor het soort standbouw. Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor uniforme standbouw. Wilt u deelnemen aan de beurs maar personeelskosten besparen of niet alle dagen exposeren? Informeer dan eens naar alternatieve standbouwmogelijkheden. Natuurlijk kunt u ook zelf uw standbouw faciliteren. In dat laatste geval kunt u meer inspelen op waar u voor staat, wat u wilt bereiken en welke boodschap u wilt verspreiden aan uw publiek.

4. Cadeautje!

De consument blijft gevoelig voor aanbiedingen, freebies en give-aways. Overweeg daarom altijd of u iets (origineels) kunt weggeven of met korting kunt aanbieden voorafgaand aan uw deelname of op uw stand.

Door de bezoeker op voorhand of tijdens de beurs iets leuks aan te bieden.

  1. Verhoogt u de merkbeleving
  2. Komt uw doelgroep direct in contact met uw product
  3. Genereert u extra traffic naar uw stand

5. De beleving

Tijdens een beurs ontmoet de consument vaak meerdere exposanten. Belangrijk dus om onderscheidend te zijn of te ‘blijven’ en een ‘ervaring’ te creëren. Prikkel de zintuigen en zorg dat u na uw beursdeelname nog steeds het gesprek van de dag bent. Is er een thema op de beurs, probeer met juiste kleuren hierop in te spelen. Kunnen bezoekers iets proberen, voelen, proeven, zien, horen of ruiken? Kijk wat bij u past en zet dagene in om straks een onvergetelijke indruk achter te laten.

6. Social Media

Social Media is belangrijk! Met de inzet van social media komt u op een laagdrempelige manier in contact met de bezoeker van de beurs. En belangrijker nog, met social media kunt u een buzz creëren rondom uw merk of product. Zorg er altijd voor dat uw boodschap aansluit bij de tone of voice van de beurs. Deel iets over leuke extra’s, een winactie, bijzondere gasten of een treffende quote. Vergeet ook het visuele aspect niet. Zorg dat uw social-media uiting wordt voorzien van aansprekende beelden met een ‘human touch’.

Dit vindt u vast ook interessant: 

- Persbericht: na succesvolle editie Huishoudbeurs thema 2020 bekend Wanderlust
- Meer informatie huishoudbeurs 2019

Deel dit artikel

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

blijf op de hoogte »

Nieuwste Video

Meer video's »
Bereid je bezoek voor
download de app