HiCon 2018 logo

 

Introduceren in een veranderende wereld

Het marketinglandschap verandert in rap tempo. Kleine, veelal innovatieve, merken rukken op en proberen de harten van de consumenten te veroveren. Door hun omvang schakelen zij snel en kunnen zij bijna direct inspelen op de snel veranderende wereld. Maar wat betekent dit voor de grote spelers, de A-merken, in de markt? Kunnen zij hierin mee gaan? Of verliezen zij het van de start-ups en disrupters van nu?

Op donderdag 22 februari biedt HICon een kijkje in de keuken van zowel de snelle en innovatieve start-up als de grote A-merk fabrikant. Wat kunnen zij van elkaar leren? Waar liggen voor beide partijen de uitdagingen en waar de kansen? Leer hoe je kunt anticiperen op deze veranderende markt en het succes van jouw introductie kunt vergroten.

Koop jouw ticket »

Waarom mag je HICon 2018 niet missen

  Leer hoe je efficiënt innoveert
  Ontdek de geheimen van start-ups
  Ervaar het belang van marktonderzoek als tool voor een succesvolle productintroductie
  Inspirerende cases van geslaagde productintroducties
  Ontmoet de doelgroep in een natuurlijk shopomgeving op de Huishoudbeurs
  Alles over het keurmerk "Gekozen Product van het jaar" en innovatie als drijvende kracht

Terugblik HICon 2017

programma 22 februari

9.00 - 9.30 Inloop
9.00 - 9.35 Opening
9.35 - 10.00 Innovation & Growth door Jan Rijkenberg
10.00 - 10.30 Return on Innovation – Europe door Abhirama Prasad
10.30 - 10.45 Introduceren als start-up door Jasper Gabrielse
10.45 - 11.15 Koffiebreak
11.15 - 11.35 Introduceren als A-merk door Gertjan Willems
11.35 - 12.15 Paneldiscussie: Wie is de winnaar, de start-up of het A-merk
12.15 - 12.30 Philippe Gelder - President & CEO Voted Product of The Year Worldwide "Generating growth through consumer centric Innovations."
12.30 - 13.00 Award ceremonie Gekozen Product van het Jaar
13.00 Lunch

prijs

Een ticket voor HICon kost € 125,- excl. BTW, daarbij is inbegrepen:

  • Toegang HICon
  • Lunch
  • Uitrijkaart
  • Toegang Business Lounge
  • Toegang Huishoudbeurs
  • Netwerkborrel

prijs

Een ticket voor HICon kost € 95,- excl. BTW, daarbij is inbegrepen:

  • Toegang HICon
  • Lunch
  • Uitrijkaart
  • Toegang Business Lounge
  • Toegang Huishoudbeurs
  • Netwerkborrel

Locatie

RAI Amsterdam
Ingang D / Elicium
Europaplein 22
1078 GV Amsterdam

Sprekers

Jan Rijkenberg

Jan Rijkenberg

CEO/Founder BSUR Group

Innovation & Growth: Veel van nieuwe omzet zou uit innovaties komen. Maar is een andere ‘cap’ op een bestaande fles een innovatie? Waarom ligt die bak met die 35 % korting stickers bij Albert Heijn altijd zo vol? Blijkbaar leiden veel innovatieprocessen, met alle ingebouwde ‘zekerheden’, toch niet tot marktsucces.
Met regelmatige bezoeken aan China, observeert Rijkenberg daar een geheel andere ‘NPD’ aanpak, duizelingwekkend snel en uiterst lenig. Een dynamiek die bij westerse ondernemingen lijkt weg georganiseerd.

Jasper

Jasper Gabriëlse

Mede-oprichter Seepje

Hoor hoe een klein, innovatief merk als Seepje zich staande houdt terwijl zij omringd worden door de grote reuzen van het retail landschap. Seepje maakt was- en reinigingsproducten voor een schonere én mooiere wereld. Daarvoor gebruiken ze de beste natuurlijke ingrediënten, waar een eerlijke prijs voor wordt betaald. Inmiddels is Seepje uitgegroeid tot een volwaardige speler. De 9 producten zijn verkrijgbaar bij zo’n 1.200 winkels in Nederland en België, waaronder de Albert Heijn.

 

 

Abhirama Prasad

Abhirama Prasad

Innovation Business Partner @ Nielsen
Met business cases vanuit de praktijd stipt Abrihama alle fases aan die je bij een productintroductie moet doorlopen. Waar liggen de valkuilen? En hoe kan kennis en data je helpen om de slaginskans te vergroten.

 

Gertjan Willems

Business Development Director Prins Petfoods
Prins Petfoods is een vooruitstrevende speler in de dierenvoedingsindustrie. Leer hoe zij hun omnichannel strategie inzetten en gebruiken voor de introductie van nieuwe producten.

 

Dagvoorzitter

HHB2017-hicon-eelco-200.jpg

Ronnie Overgoor

Dagvoorzitter

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Door zijn energieke enthousiasme, aanstekelijke humor en scherpte houdt hij ieder congres boeiend, energiek en interactief. Daarnaast is hij initiatiefnemer van het online video platform voor de ondernemende professional: 7 Ditches TV.

Ontvang een goed gevulde goodiebag na afloop

Bestaande uit:

  • Het boek Concepting van Jan Rijkenberg 
  • Selectie producten van Gekozen Product van het Jaar 2018
  • Adformatie
  • Attentie van Seepje

Awards Ceremony Gekozen Product van het Jaar

Ontdek welke producten door de Nederlandse consument zijn uitgeroepen tot ‘Gekozen Product van het Jaar 2018’ en hoor van de winnaars wat hun succesformule is!

De winnaars van Product van het Jaar 2018 ZIJN

GEKOZEN PRODUCT VAN HET JAAR: HET WOORD AAN DE CONSUMENT

Zij zijn de enigen die 'iets te zeggen hebben' over de producten en merken. Zij bepalen welke productintroducties succesvol zijn en je hoort van de winnaars wat hun succesformule is!

ONAFHANKELIJKHEID & TRANSPARANTIE

Gekozen Product van het Jaar is het meest uitgebreide onderzoek dat representatief is voor het gedrag van de consument met betrekking tot nieuwe producten in Nederland. Het onderzoek onder 5000 consumenten wordt uitgevoerd door Nielsen. Voedingsmiddelen en dranken zijn bij 120 gezinnen getest via het testpanel.

EEN ECHTE BOOST VOOR INNOVERENDE MERKEN

Aantoonbare impact op shopper consument gedrag, succes cases bewijzen de boost voor winnaars.

Partners

RAI logo
Marketing Online
Nielsen Logo
Gekozen product van het jaar